01 April 2010

Ex-student Part 2

Sambungan story Sek.Men.Teknik Kluang......


Ada macam rupa aku tak gambo tu? hehehe... Katun ni cikgu bengkel yang lukis, lupa lak nama cikgu tu... yang pasti cikgu tu ensem. Cikgu bengkel tu jaga exam kelas aku..dia boring-boring lukis la katun. kebetulan aku duduk depan, bila dia dah keluar, aku amik la lukisan tu... study dekat asrama best... bila semua orang baca buku, kita sorang je yang tak baca rasa takut lak huhuhu. Jadinya paksa kan diri untuk baca gak.. kadang-kadang tenung je buku tu sampai tembus.

Ha...korang tengok...aku masih simpan lagi tau benda-benda ne... korang mesti tak ada simpan kan kan kan.... Canggih nama dorm, ICI-10 no katil, kad pink dapat time buat merentas desa, Cikgu Mat Zan yang bagi... ketas pink no 48 tu rasanya no giliran daftar asrama.. dan getah tempeh tu pun aku simpan lagi... Namanya "Getah sayang" ori punya tau... sebelah lagi dah hilang...memang aku sayang sangat la getah tu..sampai sekarang pun aku simpan naik cair dh getah tu... Dulukan time orentasi kita kena jaga betul- betul getah ni..kalau ilang gelabah sebadan..pakai untuk cekak lengan baju *jaga aurat*



ketas autograf tak gelamor ne pun ada lagi.. dulu kan time orentasi kena catat nama MPP lepas tu cari dia orang dan mintak tandatangan, yang biro kerohanian kena baca doa qunut dulu baru nak sain, biro makan kena baca doa makan dulu ada yang kena temu duga dulu la..kelang kabut aku cari dia orang. Time orentasi benda yang paling aku tak suka..
Ketua MPP Aspuri jerit :
"Aspuri...turun CEPAT SEKARANG!" bila semua dah turun dengan baju kurung.. "saya nak awak semua tukar baju T-shit putih dan tudung warna putih atau hitam, sape lambat kena denda dengan kiraan 20 dari SEKARANG! 20....19....18...."
kelang kelibut semua lari, nasib baik la dorm aku tingkat 1 dekat dengan tangga.. Bila dah semua turun, baru la perasan ada yang pakai tudung terbalik, seluar terbalik pun ada gak..tersalah pakai kasut member la... kaki kanan saiz 6, kaki kiri saiz 5. Kasut lak lebih kurang sama *jazz*.. masa kelang kabut tadi nak masuk dorm kena tanggal kan kasut dulu, tu yang tak ingat kasut melayang ke mana.


Koleksi pamplet dari Aspura


Koleksi pamplet dari Aspuri

Sebelum tamat alam persekolahan dalam musim-musim SPM, kita orang sempat lagi buat pamplet sebagai kenangan.. korang perasan tak koleksi pamplet aspura aku lebih banyak dari aspuri. Budak dorm aku punya yang belah kanan atas *selamber*...


Tiket bas dari rumah aku ke SMTK pun aku simpan.... Nasib baik la aku ada member sekampung *kampung girlz* yang sama 1 sekolah... selalu pergi balik sama-sama dengan dia.. dari rumah ke sekolah kena naik turun 3 bas. Benda-benda ini semua aku letak dalam 1 album, album ne nipis je..tapi aku dah lekat-lekatkan dia jadi tebal macam ne..




THE END STORY SMTK ('',)

8 comments:

1na said...

Woit ...

Ini pun cerita ka? Umur tu dah tua... Dah patu kawin dah... Si A@i@ tu tak hensem ka?

Wakakaka

UcU said...

suke ati la...blog diri sendiri..sibuk je... ala... si A pusing2 tu tengok kaki pun dah tahu x ensem

ieYna said...

betoi-betoi ..dah tua dah

UcU said...

jiwa masih muda tau

siMa said...

wahaha..aku suke tgok pamplet tu..dak dorm aku yg mulakan..pastu ko letak pamplet aku sbelah pamplet ko hehhe,tq..

UcU said...

ko simpan lagi tak pamplet tu?

Anonymous said...

Apa pasal gambar bantal yang ada byk tandatangan tu kau x letak sekali.

UcU said...

segan nak letak...dah hitam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails