29 April 2010

Birthday Girlz

Semperna birthday aku yang dah lepas 27 April aku nak cerita sikit apa yang dah terjadi pada hari itu. DULUUUUUU aku nak sangggat semua orang tahu birthday aku dan MESTI wish & bagi hadiah, tapi dulu la...bila dah besor ne, dengan bertambahnya usia, aku pikir :

"bila birthday kita, sebenarnya kita kena berterima kasih dekat mak yang telah mengandungkan kita selama 9 bulan yang telah melahirkan kita & menjaga kita hingga la besor panjang gini.. nasib baik la mak dapat anak yang comel+cantik ne.. minta halal kan makan minum kita, anakmu ini dah la suka makan seafood je..nak goreng ikan pun tak kasik pisahkan ekor dengan kepala sebab nak makan seekor penuh terjun dalam pinggan, penat lelah+kerenah menjaga kita, & kita yang sebenarnya kena bagi hadiah+wish dekat mak, bukannya mengharapkan orang lain wish @ bagi hadiah dekat kita huhuhu *syahdu pulak* "

Papepun...aku nak story gak antara kisah2 time birthday aku ne... sebagai penghargaan kepada famili & mber2 aku yang ingat dekat birthday aku..termasuk la yang wish & belanja makan tu *dah macam berucap dapat anugerah pulak*


Time Umor Sekolah Rendah

Buku dairi ni along yang bagi.. tapi tak ingat pulak birthday yang keberapa, dasyat kan aku sekolah rendah dah tulis dairi...bila dah besor ne jadi malas pulak nak menulis.

Dulu...sebelum along hadiahkan dairi, aku memang dah ada dairi pun...dan dah terkantoi pun dengan akak2 aku. Ceritanya bermula...mak+ayah+aku balik kampung, akak2 aku kena tinggal rumah.. Bila malam menjelma, ketakutan mula terasa..jadi dia orang mengemas la rumah utk hilangkan ketakutan *bagus kan akan2 aku* tengah2 mengemas tu terjumpa la buku kuning gambar donal duck... akak aku pun selak2 la buku tu dan apa lagi terus la baca... *buku kuning tu adalah buku dairi aku*. Malam yang mulanya sunyi sepi telah menjadi riuh rendah, dia orang punya mengilai melebihi hantu hantu dekat luar sana. Memang hantu betul akak aku tu! Dekat buku tu memang banyak la aku mengutuk dia orang ne...


Time Umor Sekolah Menengah

Duit ni pulak mak yang bagi.. masih simpan lagi.. cuba tengok time tu umor aku yang ke berapa


Pernah gak member sumbat hadiah besor besor dalam bag sekolah, time tu dia orang pandai bagi time nak balik..sebab kalau bagi awal takut aku bukak. Sampai je rumah tak sempat tukar baju sekolah terus bukak hadiah, sekali bila tengok hadiah BESAR tapak tangan aku je..hampeh betul korang ne bungkus pakai kotak kasut.

Ni kad-kad kreatif yang member Sekolah Teknik dan member Pusat Pertanian Ayer Hitam buat. Time belajo dulu, yang tak kreatif pun leh jadi kreatif..


Masa tingkatan 4, kita orang semua kena beratur dulu depan hostel untuk pergi makan.. sekali akak akak senior nanyikan lagu birthday utk aku...agak banggga+segan+kemmbang hidung la gak.. time tu... hilang terus rasa lapo..



Time Umor 18 Tahun

Kad ne member gaduh PPAH aku yang buat... ko memang jahat gile.. "ko nyorok kan cawan aku..sampai aku makan tercekik tak minum air, bukan tu je..berus baju aku pun ko nak nyorok kan gak..abis 1 almari aku selongkar, ko tahu tak! sampai aku kena merempat pinjam dekat orang lain, bila aku tanya budak lain semua sepakat kata tak tahu, time tu ko tahu takut...ko lari kan diri dari aku"

Dekat PPAH dulu..tak sangka dia orang nak sambut birthday aku huhuhu terharunya... dia orang sambut birthday aku awal sebab nak buat majlis perpisahan untuk hawa sekali kebetulan budak kelas memasak baru belajo buat kek, jadi dia orang buat kan kek coklat utk kita orang..

Time tu dia orang dah plan awal.. member yang "jarang jarang" ne ajak temanakan amik air dekat kantin malam malam dan ajak tengok TV *nak jaga hati member ikut kan aje la* hawa lak kena temankan sorang akak ne basuh baju malam malam & dipaksa tengok TV gak. Bila aku & hawa berjumpa muka masing2 pelik memikirkan keganjilan mereka mereka ne... Tengah2 tengok TV tiba-tiba lambu hostel termati, aku dengan hawa pun cabut la masuk dorm. Time tu dia orang semua dh menyorok dekat pintu..& bila kita orang masuk...serpriseeeeee wahhh tak sangka betul...siap buat game bola beracun lagi...Dan member gaduh aku ne pun bagi la hadiah..bila bukak je...rupanya cawan & berus baju aku yang ko nyorokkan tu, kurang asam jawa betul!!


Tahun 2010 jeng jeng jenggggg

Aku kena pergi kursus 26 - 28 April.. time kursus tu penceramah bagi tahu ada birthday girl.. jadi semua peserta kursus nyanyi kan lagu birthday untuk aku huhuhu memang agak segan la, aku kalau boleh memang tak nak orang tahu time tu birthday aku *eh, yeke????* & member2 aku dari kampung girlz klik sini dan miss edura klik sini yang ada buat entry birthday utk aku dalam blog dia orang huhuhu, terima kasih la bebanyak dekat korang...."ok nanti time birthday korang, aku akan buat macam tu gak"

4 comments:

pelangi chenta said...

bagusnyer ko yani still simpan diari dan segala benda yang bermakna tuk ko..msti terharu orang yang pernah bagi ko adiah..cz ko still keep ngan elok.
"EPY BELATED BESDAY YANI" =)

siMa said...

eh..yg kad spesial tu ade dr aku ke..yg ade gmba mamee monster..tu aku yg bt eh..?

mystyle said...

tulisan tangan ak pn mcm ada je??? hahaha nk jugak tu...:P

UcU said...

EDURA : barang2 tu semua memang aku simpan dalam 1 kotak A4..sayang nak buang

SIMA : ha'a mamee monster tu ko yang buat

MYSTYLE : tulisan yg tak cntk tu ke? hehehe gurau je

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails