02 June 2010

Kisah Nasi Lemaku

Semalam lepas balik keje dalam bas dok pikir.... nak makan apa ek petang ne???? dah la gerimis... pikir punya pikir... akhirnya rasa nak beli nasi lemak je laaaa...

Sampai je dekat kedai akak tu "akk nak nasi lemak ayam bungkus satu!" tangan dok meraba raba dalam hand beg cari bag duit... tiba tiba muka aku jadi macam pucat and mulut hampir hampir nak melopong (agaknya la...) OMG bag duit aku tertinggal dekat office... apa nak buat neee...??????

Dalam masa seminit tu aku dok pikir plan...

1. cakap dekat akk tu...duit tertinggal dekat office and berJANJI nak bayar pagi esok TAPI... tengok time tu tengah ramai org... macam segan pulak nak cakap mcm tuuuu.. tak pun buatnya aku go down esok lagi susah!
Next
2. pinjam duit akk perasan office aku.. rasanya dia ada dekat bus stop lg tuu... TAPI... dia tu selalunya bawak duit cukup cukup sehari je... ahhhhh

Next
3. batal kn aje nasi lemak yang tengah akk tu bungkus... pergi masak jeee TAPI.. dekat rumah cuma ada ikan bilis je...huhuhu
Next

4. pergi balik je la amik duit kejap.... CADANGAN DISOKONG!

Nasi lemak tu tak siap bungkus lagi aku kata "akk....jap lagi saya datang balik ye....and senyum (dengan suara yang lunak) macam katun aku jalan laju laju semata mata nak balik amik duit RM 4.00...

Dan akhirnya... dapat gak merasa nasi lemak ku... nasib baik sedap...


Makan sambil layan cita kol 6.30pm jiman johan (lupe tajuk) TV3 and cita Benci Bilang Cinta TV104. Pengajarannya...lain kali..sedia kn duit dalam hand beg jugak!

8 comments:

ieYta said...

Cian ko yan nasib ada duit kat umah klu tak bertambah la tulang ko .....

UcU said...

ha???? xmkn blh memyebab kn tulang bertambah k?? kalauuu lebih mkn memyebabkan lemak bertambah itu ye...

pelangi chenta said...

nasi lemak nie cm ala2 nasi kerabu jek..
cuma warna jek beza.perah limau tue pehhhh masyuk.mesti terangkat.ko pun layan cite syah jihan ea???
anyway makan banyak2..nanti derma kat orang tulang ko ea.....he3 =)

UcU said...

syah jihan eh..tajuk cita tu huhuhu... aku layan 2 cerita serentak..

aRiAnUr said...

mesti dah kurang setingkat dua menara duit singgit tuh sebab dah amik wat bayar nasi lemak..hehehe

UcU said...

des : hello2....xkacau la duit tuuu

Anonymous said...

oit jerangkung,
slm.
Eja pn slh ah ko ni.
nasi lemakku.
x nasi lemaku.
Pe ko igt sejenis mknn org jepun ke?
lemaku?
wakakakaka . .

UcU said...

wey mangkok!! aku mmg sengaja eja mcm tu la...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails