25 May 2010

Di Mana Terangnya Bulan

kJeng jenggggg ne lagi koleksi buku dari Bahruddin Bekri yg aku dh beli... sebelum ni aku baca Dairi Mat Despatch. Along aku la yg dok sibuk2 suruh beli kn... Tgk ne aku dh beli knnn aku kan adik yg baikk.... "Long, ko tgu je la adik manis mu ne balik baru ko leh baca..." tunggguuuuuu
Sebuah kisah yang menyimpan senyuman

Seumur hidup aku ne la kali pertama aku beli novel... selalunya aku pinjam novel orang je.. Dah macam itik aku mencari buku novel ini... Aku sebenarnya tak tahu nak beli novel apa.. yang aku tahu cari nama penulis Bahruddin Bekri jeee. Nasib baik jmpe... tgk harga dia RM 17.50.. emmm terus pergi bayar..
Sinopsisnya aku salin balik la...almaklum la...guna camera HP jeeee

Dalil Tuhan untuk manusia, hidup ini adalah kepingan yang perlu dicantumkan. Mengambil hikmah daripada dalil itu, Kamarul menjejakkan kakinya ke Sarawak bagi melanjutkan pelajaran, kepingan hidup yang sering diangan-angan.

Tanpa kamarul tahu, di situ dia menemukan lebih banyak kepingan hidupnya. Bermula dengan teman serumah yang diam dan hanya berpakaian hitam. Kemudiannya dairi biru milik perempuan Cina yang berwajah ayu. Sehingga kepada lelaki yang berambut panjang menyimpan dendam.

Kamarul yang berwajah polos dan tidak tahu menahu, mendapati kepingan-kepingan hidupnya itu perlu dicantum, hanya untuk menjawab satu persoalan, di mana terangnya bulan....
Novel ini aku baca....mengisahkan Kamarul yg akan smbg bljo dkt sarawak...famili dia org susah.. jd pergi sarawak utk daftar pun sorang2 jee...kalau aku dah tak pergi dhhhh. Dia mengalami masalah kewangan... jadi nak selesaikan masalah tuuu dia kena pulak menempuh bermacam macam masalah lagiii...

Aku pun ada masalah gak nk cerita dekat korang pasal masalah dia...kang aku pulak yang dipersalahkan sebab memberitahu masalah dia... jadi kalau nak tahu masalah dia korang bacalah sendiri.....Harap korang boleh faham pulak masalah yang akan aku terima kalu aku cerita lebih2...kang Bahruddin Bekri saman aku lak...masalah masalah....

Berapa banyak "masalah" daaaa

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails